Księgowość

Poprowadzimy księgowość Twojej firmy (JDG lub spółki) działającej w nieruchomościach oraz w innych branżach, Twoich inwestycji nieruchomościowych, a także Twojej fundacji rodzinnej. Zyskasz spokój, terminowe rozliczenia i wsparcie w swoim biznesie.

Uwaga, wcześniej używaliśmy nazwy Kancelaria Księgowo-Podatkowa Wynajmistrz.pl.

Najprawdopodobniej największa kancelaria w branży nieruchomości

600+

zadowolonych klientów księgowości

30+

księgowych

Jakie
działalności
prowadzą nasi
klienci?

Mimo tego, że działamy głównie w nieruchomościach, obsługujemy różne branże. Wielu naszych klientów łączy różne rodzaje działalności np. wynajem i podnajem z flipami albo wynajem długoterminowy z “krótkoterminowym” (usługami zakwaterowania), flipy z deweloperką. Wielu łączy nieruchomości z działalnością w innych branżach takich jak: IT, doradztwo biznesowe, usługi medyczne, e-commerce, handel, szkolenia i wiele innych.

Handel nieruchomościami

tzw. flipy

Wynajem
Usługi
zakwaterowania

tzw. wynajem krótkoterminowy *

Małą developerkę
Podnajem
Pośrednictwo nieruchomości
Home staging
IT
Doradztwo
Medycyna
Handel/e-commerce
Szkolenia

… i wiele innych

*wiemy, jak prawidłowo rozliczać przychody z Airbnb, Booking, Expedia itp.

Kogo
obsługujemy
(rodzaje podmiotów)?

Obsługujemy większość form działalności w Polsce, a dla wielu klientów zapewniamy obsługę kilku podmiotów np. jednoosobowa działalność gospodarczą + najem prywatny, JDG + spółka (lub kilka spółek), najem prywatny + spółka, spółka holdingowa + spółki córki.

Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (Sp. z o.o.)
Fundacje rodzinne (FR)
Osoby fizyczne
Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (JDG)
Proste Spółki Akcyjne (PSA)
Spółki komandytowe
Spółki cywilne
Spółki jawne

Dlaczego my?

Mamy ambicje być kancelarią księgową z wartością dodaną, z którą będziesz współpracował przez wiele lat.

Mamy lata doświadczeń w branży nieruchomości i innych

Znamy się na księgowości i podatkach w wielu branżach m.in. w nieruchomościach, bo łączenie podatków z przedsiębiorczością i inwestowaniem to nasza pasja. Wiemy, jak te branże prawidłowo dla Ciebie rozliczać (tak, wiemy, to niby jest standardem w każdym biurze, ale nieruchomości mają bardzo dużo niuansów księgowych). Nie podejmujemy się obsługi firm z sektorów, których nie znamy.

Optymalizujemy i automatyzujemy

Ciągle staramy się optymalizować i automatyzować procesy księgowe naszych klientów oraz nasze (np. poprzez importy danych z systemów i banków naszych klientów). Wykorzystujemy przede wszystkim inteligencję naszych pracowników, ale także sztuczną inteligencję.

Dostarczamy Ci narzędzia

Udostępniamy naszym klientom różne narzędzia np. kalkulatory, różne instrukcje, checklisty i wskazówki.

Dostarczamy Ci wiedzę

Na bieżąco śledzimy rynek oraz zmiany w przepisach i edukujemy poprzez filmy na Youtube, blogi, newslettery i social media.

Polecamy dobrych partnerów

Współpracujemy i polecamy sprawdzonych partnerów np. kancelarię prawną, doradcę kredytowego, firmy zarządzające najmem, firmę remontową, firmę szkoleniową, doradców w innych krajach.

Stawiamy na porządek i terminowość

Mamy naprawdę poukładaną firmę, wiemy, co to procesy, checklisty i terminy. Podobnego podejścia oczekujemy od naszych partnerów i klientów.

Stawiamy na uczciwość i szczerość

Nie ściemniamy – potrafimy się przyznać do błędu albo że czegoś nie wiemy. Swoje błędy szybko naprawiamy (plus mamy bardzo wysokie ubezpieczenie). Dajemy też szczery feedback. Tego samego oczekujemy od naszych partnerów i klientów.

Osoby, które zadbają o Twoją księgowość

 

Danuta Byrka

Szef działu księgowości

Szef działu księgowości w naszej kancelarii, prezes zarządu WMP Księgowość Sp. z o.o. Absolwentka Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na kierunku ekonomia w zakresie finansów, rachunkowości, ubezpieczeń i bankowości. Swoje doświadczenie zdobywała w trakcie wieloletniej pracy w obszarze księgowości, podatków, kadr i ubezpieczeń, co jest również jej pasją. Wiedzę nieustannie uzupełnia uczestnicząc w różnych szkoleniach branżowych. Inwestuje w mieszkania na wynajem.

 

Anna Szczodrowska

Wiceszef działu księgowości

Wiceszefowa działu księgowości w naszej kancelarii, wiceprezes zarządu WMP Księgowość Sp. z o.o. Absolwentka Międzywydziałowych Studiów Gospodarki Przestrzennej w SGGW oraz Podyplomowych Studiów Rachunkowości w SGH w Warszawie. Dzięki kierunkowemu wykształceniu zdobywała zarówno wiedzę o gospodarowaniu nieruchomościami, jak i tę dotyczącą księgowości oraz podatków.

Wieloletnia praca w Kancelarii WMP to z kolei przygoda, która pozwoliła tę wiedzę rozwijać w praktyce oraz zmotywowała do podjęcia własnych działań w zakresie inwestowania w nieruchomości.

Pytania i odpowiedzi

Istotne pytania, które najczęściej dostajemy od klientów.

Czy obsługujecie inne branże niż nieruchomości?

Rozwiń więcej

Znamy się na księgowości i podatkach w wielu branżach m.in. w nieruchomościach. Podejmujemy się współpracy tylko, jeśli jesteśmy pewni, że Cię dobrze obsłużymy. Nie podejmujemy się obsługi firm z sektorów, których nie znamy. Jeśli przyjdziesz do nas z czymś, na czym się nie znamy np. biznes importu win, otwarcie się do tego przyznamy.

Ile kosztują Wasze usługi?

Rozwiń więcej

Cena obsługi księgowej zależy od wielu czynników szczegółów. Najlepiej wypełnij formularz kontaktowy na dole strony, to otrzymasz od nas mailem szczegółowy cennik.

Czy w ramach usługi księgowej zapewniacie doradztwo?

Rozwiń więcej

Na bieżące pytania dotyczące Twojego rozliczenia odpowiada oczywiście księgowa lub księgowy prowadzący Twoje sprawy, koordynator zespołu lub członek zarządu naszego biura. Możemy zapewnić również doradztwo, niemniej nie wchodzi ono w zakres usługi księgowej (to są dwie odrębne usługi). Pozwól, że wytłumaczymy to w ten sposób: opieka księgowa to jak prowadzenie Czerwonego Kapturka przez las. Naszym zadaniem jest zrobić to tak, żeby nie zjadł go zły wilk – czyli tak prowadzić Twoją księgowość, by krzywdy nie zrobił Ci urząd skarbowy. Jeśli jednak chciałbyś porozmawiać o tym, jakie są rodzaje lasów, do którego iść najlepiej i który płaszczyk założyć, prosisz nas o dodatkową poradę. Wtedy my poprosimy Cię o odrębne wynagrodzenie.

Czy możemy się spotkać i porozmawiać o współpracy?

Rozwiń więcej

Bardzo lubimy spotykać się z ludźmi, zwłaszcza z tymi, którzy zajmują się przedsiębiorczością, biznesem, nieruchomościami (bo sami się nimi również zajmujemy). Niemniej, nasze doświadczenie mówi nam, że każde spotkanie w temacie współpracy praktycznie od razu przeradza się w konsultację, podczas której analizujemy sytuację podatkową klienta. Z tego powodu wolimy się od razu umawiać na konsultacje.

W jaki sposób mogę się umówić na spotkanie-konsultację?

Rozwiń więcej

Tutaj znajdziesz wszelkie szczegóły: jak i na kiedy możemy się umówić. Pamiętaj, że odległość (czyli fakt, że mieszkasz w innym mieście) nie ma znaczenia, bo zawsze możemy się umówić na “spotkanie” przez telefon, MS Teams, Zoom, Skype lub inny komunikator.

Czy macie biura w innych miastach niż Warszawa?

Rozwiń więcej

Kładziemy duży nacisk na wymianę wiedzy w ramach naszego zespołu i mamy biuro na warszawskim Żoliborzu. W wyniku zmian spowodowanych przez pandemię duża część naszego zespołu pracuje zdalnie lub hybrydowo. Nie przeszkadza nam to jednak obsługiwać klientów z całej Polski oraz z zagranicy. Współpracujemy z nimi przez telefon, e-mail, współdzielone foldery/aplikacje. Naszym zdaniem, współpraca zdalna jest, tak naprawdę, standardem w branży księgowej. Decyzja, czy zaakceptujesz tę formę współpracy, należy jednak do Ciebie.

Jak wygląda współpraca?

Rozwiń więcej

Kontakt z naszymi klientami odbywa się głównie mailowo, telefonicznie oraz przez różne komunikatory. Na początku miesiąca przesyłasz do nas elektronicznie dokumenty (ich skan) za poprzedni miesiąc, my robimy rozliczenie i przesyłamy Ci je wraz z informacją o tym, jakie podatki i na jakie konto należy zapłacić (choć mamy nadzieję, że będą one jak najmniejsze). Dbamy też o to, żebyś w odpowiednim momencie przelał składki do ZUS. Oczywiście, robimy też rozliczenia roczne, a także wysyłamy w Twoim imieniu wszelkie dokumenty do ZUS, deklaracje, zeznania i JPK do fiskusa.

Jak mogę przekazywać dokumenty do księgowania?

Rozwiń więcej

Przekazywanie dokumentów odbywa się elektronicznie. Wysyłasz do nas skany mailowo lub poprzez współdzielony folder lub aplikację.

Czy pomagacie w rejestracji działalności gospodarczej lub w założeniu spółki i fundacji rodzinnej?

Rozwiń więcej

Możemy przesłać Ci wskazówki dotyczące rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej (nieodpłatnie). Nasz specjalista może Ci też pomóc w rejestracji w czasie spotkania online (odpłatnie). Napisz do nas lub wypełnij formularz kontaktowy na dole strony. Mamy też specjalną usługę dotyczącą założenia spółki i/lub fundacji rodzinnej.

Ok, jestem zdecydowany na rozpoczęcie współpracy, jak możemy to zorganizować?

Rozwiń więcej

Napisz do nas, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy na dole strony. Prześlemy Ci listę informacji i dokumentów, których potrzebujemy do przygotowania umowy oraz rozpoczęcia współpracy.

Szukasz księgowości, chcesz założyć spółkę lub fundację rodzinną? Wypełnij poniższy formularz, aby otrzymać niezobowiązującą ofertę.

Co się wydarzy po wypełnieniu formularza?

  1. Otrzymasz potwierdzenie wysłania wiadomości na swój adres e-mail (w razie czego sprawdź folder spam).
  2. Na początek w tej samej wiadomości otrzymasz szczegółowy cennik naszych usług księgowych.
  3. Na Twoją wiadomość odpowiemy jeszcze tego samego dnia roboczego (najpóźniej w następnym dniu roboczym).

Możesz też do nas zadzwonić lub napisać

Sekretariat

+48 22 201 33 22

(pon.-pt., 8:00-17:00)